söndag 7 juni 2009

Nyhetsdygnet torsdag

Stadion, 22-tiden: En överviktig man på Bruce Springsteen-konserten ställer sig mitt i publikhavet och urinerar ner i ett tomt ölglas, så uppspelt att skrattkonvulsionerna orsakar en "brandslang någon tappat greppet om"-effekt på strålen. När glaset har fyllts upp ställer han ner det på marken, kisstrålen fortfarande igång, fortfarande skenande, och bara låter det strömma. I det här läget håller inga händer i snoppen, den bara går på där för full maskin med samma plötsliga frihetseufori som ett barn upplever under första sommaren på kollo, men med en ocharmig snopp istället för ett barn, händer som släpper makten istället för föräldrar, och andras fötter istället för Barnens ö.

Men det jag tar med mig av den här episoden är ändå hur lycklig den mannen var i det ögonblicket. Så glad har jag på allvar inte varit mer än kanske 3-4 gånger i mitt liv, och då har jag ändå provat lättare droger.

1 kommentar:

Rickard sa...

det är ungefär här någonstans, vid den insikten, som tanken på tyngre droger kommer.