måndag 11 januari 2010

Ny favoritnyhet

Jag hittade ett gammalt mail jag skickat till mig själv med en DN-notis om en händelse som måste vara bland det bästa som har ägt rum i Sverige sedan det här.

Gerhard Hoberstorfer gick på en nit på nätet
På Arlanda fick skådespelaren Gerhard Hoberstorfer beskedet att familjen inte kunde flyga till Wien eftersom alla hette Gerhard Hoberstorfer på biljetterna.

I juli skulle han åka till Wien för att hälsa på släkten. På Aust­rian airlines hemsida köpte han en billig flygresa för 3.838 kronor till sig själv, sin sambo och deras sex månader gamla dotter. På bokningsbekräftelsen stod: "herr Gerhard Hoberstorfer", "fru Gerhard Hoberstorfer" och "spädbarn Gerhard Hoberstorfer".

Men på Arlanda var det stopp. Först efter mycket diskussioner fick spädbarnet "Gerhard Hoberstorfer" följa med.


Ordföljden "spädbarn Gerhard Hoberstorfer" är nog bland det bästa som har hänt mig under 2010. Jag har läst den här notisen bortåt 50 gånger i dag och det är fortfarande roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här var by far den roligaste bloggen på mycket länge. Inget slår spädbarns-ordföljden. Obetalbar.