måndag 5 april 2010

I vår gäller framfallslooken

Det är nog bara jag som uppskattar det här, men där jag bor finns det en tant-"boutique" (citattecken har aldrig varit mer otillräckliga) som måste ha "de döende" som uttalad målgrupp. Det är verkligen plagg skapta för att stillsamt förruttna och avlida i. Deras "copy" (nytt rekord) – jag är för övrigt ganska säker på att det är ung svart tjej som driver butiken vilket känns så extremt oväntat (de ska driva afrohårsalonger) – är i alla fall något slags geni. En kär gammal vän är exempelvis "Rosalie", en skyltdockstorso som under flera år har presenterat sig med namn och baddräktsmärke när man passerar:




Det är verkligen en oerhört dålig dag för citattecknet det här.


Just "lättskött" skriver de ofta vilket jag gillar väldigt mycket. Det där kodordet som både köpare och säljare är införstådda med att det betyder "den här går bra att kissa på sig i". Till skillnad från plagg att "vara fin i" som kan kännas igen på sitt glitter.


Butikens signum är en annars en kärlek till västen så intensiv att den annars bara måste kunna delas av människor med amputerade armar.






"Ibland behöver man en kort lätt rock". Närmare än så kommer man inte en objektiv, universell sanning tror jag. Det skulle i sådana fall vara:








Det här sista, den personliga skyltfönsterhälsningen till en enskild kund – hatten av.

Någon dag ska jag ta alla dessa bilder och söka till Beckmans reklamlinje.

15 kommentarer:

Gustav sa...

Men herregud vad dyrt allt var, bara Amelia Adamo som kan handla där.

ania sa...

men gud jag älskar det, 4 real!! spexiga tantys som vill handla där tror jag. ospexiga skulle aldrig gå in i en affär som skojar med skyltningen.

patrik.o sa...

Lycklig jag blir när jag ser dina fönstershoppingsanekdoter(ingen särskrivning här inte). För visst gick du förbi den här affären förr om åren också?

Christina sa...

Hahaha, jag fullkomligt älskar dessa inlägg!

christin sa...

"fyra läckra färer"

Surgat sa...

Ååååå! Tack! För ditt bidrag till universum!! Det var välbehövt

Meladori sa...

åh vad glad jag blir att se mer av deras härliga reklam, sparade en av bilderna från affären som du la upp i gamla bloggen..hittar den ibland och blir sådär mysglad..haha
duärbästjonas!

Hedberg sa...

du är bäst!

Anonym sa...

Jättejätteskoj.

robin sa...

Han är tillbaka!

christopher sa...

Deras små texter känns som halvfärdiga julklappsrim där man väntar på rimmet men... nej, det kom aldrig. Sjukt frustrerande!

- sa...

Kommentarer är överflödiga.

Ozjeppe sa...

Skitroligt inlägg, och man ska väl vara glad så länge de inte särskriver...

Söderberg sa...

Ha ha hahahahahaha, snyft snyft, ho ho...he

Malin sa...

Den vita blusen i "lättsam kvalité" borde ju vara en hit att ta med på kafferepen.