söndag 9 maj 2010

Alla tiders mest vidöppna dörr


Eftersom TV4:s program har samma livslängd som en smällare måste den här bilden "förevigas". Det är en pressbild från programmet Fuskbyggarna och föreställer Martin Timell med Tomas Johansson, fru och åtta barn. Av dessa går det att identifera Martin och Tomas medan övriga är en lite mer diffus klunga av South Park-utseenden. Det jobbas verkligen genomgående med samma antal urskiljande drag som snögubbar här, bara tre bollar placerade ovanpå på varandra samt en och annan näsa.

Det är verkligen för futtigt att skriva det här inlägget, men ja... hur dålig kan den svenska landsbygdens impulskontroll bli? Det kan inte ha motståtts en frestelse i det här huset på decennier. Det måste röra sig om bondgårdsnivåer av undermålig föda och oskyddat sex. En sak vi nog kan konstatera rakt av det är att i det här hushållet, där heter slaktaren von Lidl.



Det här är faktiskt den vita hudfärgens svar på familjescenerna i Galna professorn. Andy Richter har ju spelat åtminstone en tre-fyra av den här familjens medlemmar utan att själv veta om det:





Hej hej.


Jag tänker inte skriva det. Inte ens jag tänker skriva det.




Det är en dålig dag för "survival of the fittest"-teorin det här, riktigt dålig, men kanske en ännu sämre dag för en person som Peter Siepen. Så mycket tid och så mycket arbete som har lagts ner på hans yttre – från honom själv, från Toni, från guy – och han är ändå singel och barnlös. Så dyker det upp någon hårig hårdrocksgetabock från den sydsvenska landsbygden och producerar åtta barn innan han ens fyllt 40.

Sätter punkt här med en vag känsla av att det ändå är jag som är den stora förloraren som skriver det här. Det är för övrigt riktigt oklart vem mannen på insidan av fönstret är.

26 kommentarer:

Harald sa...

Haha! Jag kunde inte sagt det bättre själv - och jag säger saker ganska bra ändå. Minns på 1980-talet att man förfasades över Kina (som förvisso är förjävligt på många andra plan) där man uppmuntrades att bara skaffa ETT barn. När man ser den här familjen ser man plötsligt ett sådant initiativ med blidare ögon.

anna sa...

Brukar inte vara förtjust i att kommentera, men nu kan jag inte låta bli. Tårarna började rinna redan efter att ha läst första meningen i ovanstående inlägg. Eller nä, faktiskt vid rubriken.
Dina inlägg är som att vila i en trygg varm famn av humor. Som att komma hem. Jag tror aldrig att du kommer att begripa hur mycket denna blogg betyder för människor där ute.
Tackar ödmjukast.

Patrik.o sa...

Helt plötsligt dyker du upp igen och bara visar var skåpet ska stå!
Jag bockar och bugar för ynnesten att läsa din blogg.

Sofia sa...

Men! Jag bara älskar det här inlägget. Tack för det. Påminner om ett inlägg jag skrev här om dagen om ett foto på kungafamiljen som är helt sjukt vid närmare inzoomning. Visserligen behövdes ingen inzoomning för att dra de slutsatser du gjorde om denna familj. Tack för kul läsning!

PI sa...

Fantastiskt.

Sophix sa...

Fantastiskt roligt!

Linda sa...

Det vore kanske roligare om det var för typ tjugo år sen detta var skrivet. Just nu är det mest bara hjärtlöst på ett obehagligt övermänniskasätt och faktiskt (angående detta med "öppna dörrar") inte originellt nog att vara det minsta kul. Ungefär lika roligt som rasistiska skämt, eller den där fb-gruppen om att det finns så många lediga jobb på Haiti. Du kanske behöver läsa lite sociologi eller nåt, för att förstå varför jag blir less på sånt här. Antar att jag bara kommer att få en massa förutsägbara kommentarer om "pk" osv. Suck. Sånt här kan göra mig så jävla less på mänskligheten. Så onödigt att ha en så stro hjärna och inte ens använda en fjärdedels promille av den.

Anonym sa...

@ Linda:
Bu fucking hu.

Jonas sa...

anna m fl: tack!

linda: jag håller inte med men tråkigt att du tog illa upp. det är också ett ordentligt missförstånd att jag skulle ha en "stor hjärna". jag är en regelrätt tölp, tappa inte hoppet för alla andra

annalin sa...

Nä jag blir skitstressad av det här!
Du menar alltså att det är Ebbot-killen i vit tröja som är pappa (jag har inte sett tv-programmet som du förstår)? Vem och VAD är mannen närmast ytterdörren? Är det en son? Han lär vara över 40, men å andra sidan skriver du "åtta barn".
Och vem är mamman? Det finns två-tre kvinnor i samma ålder och storlek.

Jag googlar resultatlöst efter hur lång Martin Timell är. Är inte alla i familjen exceptionellt korta..?

Anonym sa...

Det allra roligaste med det här inlägget är Lindas kommentar. Och det faktum att kommentatorn kallar sig Linda. (Hon kanske till och med heter det?)

Jag har nämligen en egen hypotes om folk som heter Linda.

mvh
Jessica

airaM sa...

Hahahaha. Där dog jag. Ahhhh.

Viktor Byhr sa...

Mes! Jag kan lätt skriva det, fy fan vilka fula barn!

Anna och Tove sa...

Vem är killen i fönstret?

Anonym sa...

Det var nåt av det värsta och mest fruktansvärda jag nånsin sett i familjeväg hahahahaha,blir det så av inavel på landsbygden?Huset behöver inte hjälp,det är invånarna i huset som behöver det

Anonym sa...

Mamman är garanterat 100 ggr bättre i sängen än samtliga itprojektledarbruttor som som kommenterat här.

klatuu sa...

Jag säger bara:
-Idiocracy
http://www.imdb.com/title/tt0387808/

Anonym sa...

Jessica! Vore himla intressant att höra din hypotes om de som heter Linda. Jag har ju också det! Och en liknande hypotes på den manliga sidan om de som heter Christian =)
/Jocke

Anonym sa...

Det allra roligaste med det här inlägget är ju mannen i fönstret. Så många frågor väcks. Så många.

moll sa...

gissar faktiskt på att killen i fönstret är någon dom hyrt in till hemsökta hus och i väntan på början av den inspelningen så tänkte han busa till det redan här och skrämma slag på sveriges befolkning, det tror jag!!

Jonas sa...

Så, i princip alla här är alltså positiva till det här inlägget? Skönt.

Christoffer sa...

@annalin Jo, alla är väldigt korta. Det kan bli så när det avlats för hårt.

Anonym sa...

Är okej med inlägget men inte kommentarerna, blir gråtfärdig. Tack för mig /moraltanten (fortfarande i hopp om en bättre värld)

Esa Salminen sa...

Fyhelvete vad jag garvade. Tack, kunde omöjligt ha sagt ett enda ord bättre.

Anonym sa...

Flabbade högt! Varför? Ser mig inte som en ond människa.
Har slutat berätta för folk att jag älskar flabba åt "People of Wallmart". Delar bara med mig till de som jag tror kan uppskatta denna typ av humor. Vassego! Och speciellt denna bild är utvald med tanke på din förkärlek för damunderkläder, Jonas. ; )
http://www.peopleofwalmart.com/51348
/Geniusloci

Daniel sa...

Men det där är väl inte Andy Richter, det är väl Chris Farley?