måndag 3 maj 2010

Hej från Grisemanden

Det kanske absolut bästa med att bo själv måste vara känslan när Bregottet tar slut och det står klart att man personligen har grisat i sig ett helt paket smör.

Såg Köping Hillbillies nyss, vill bara se till att det inte råder några oklarheter kring det här: Köping är nu alltså en stad där flera av varandra oberoende dokumentärserier har utspelat sig och där samtliga av de inblandade har varit handikappade. Nu är draget Vinslövs igen. Det är verkligen som att följa USA och Sovjet år 1962 nu men med kärnvapnen utbytta mot olika former av människodefekter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

På sjuttiotalet var jag och min syster tvugna att hålla andan när vi åkte genom Köping.Det kom GUL! rök från fabrikskorstenen. Inte vet jag, men det kanske ger svar på några frågor.Må väl.

Nicklas sa...

Jag har kusiner i köping. De var hemma hos mig på "fest" en gång. Kl 01.30 kom en tant och knackade på dörren för vi spelat för mycket Nordman på spotfy. Jag lämnar dig med det att tänka på.

Tidningen Magneten sa...

Vilken kul blogg du har, succé!

Jonas sa...

anonym: verkligen, men det ställer också lika många

nicklas: haha! det gillar jag nästan lite väl mycket tror jag

magneten: tack!

John E sa...

Anonym: Den gula röken kommer från Yara, som tillverkar något sprängämnesrelaterat. Jag intervjuade en gång platschefen, en fransman, som bedyrade att röken i dessa doser var helt ofarlig, men att "of course, you cannot live in it".