torsdag 4 augusti 2011

Vi pratade om Kikki


Man undrade hur det måste ha känts för killen som i tårar spelade in Youtubeklippet leave Britney Spears alone!" och sedan såg det spridas bortom all kontroll. Sen skrev man ett blogginlägg till stöd för Kikki Danielsson.

Därmed sätter jag punkt för den konstigaste veckan i mitt liv. Man själv, Kikki Danielsson och Aftonbladets löpsedel är helt enkelt en trojka som man inte någonsin tror att den ska förenas. Den meningen kan verkligen inte understrykas nog. Men detta är helt otroligt – älskar alla som: läst, köpt låten, länkat, skrivit/pratat om det i media osv.

Många har påpekat att jag borde ha valt en låt som Kikki själv skrivit och får pengar för. Jag tänkte att symbolhandlingen var poängen, inte pengarna. Dessutom är Papaya coconut roligare, och lika många hade förmodligen inte köpt en mindre känd låt. Jag har försäkrat mig om att inga pengar går till Bert Karlsson (som sålt skivbolaget) och det är en halv vinst bara det.

Här är en debattartikel om hela grejen. Jag vill även göra reklam för dagens Aftonbladet Klick (igen: meningar man aldrig trodde att man skulle skriva) där Ingela Pling Forsman är intervjuad om vad hon ska göra med pengarna, vilket kanske kan summeras genom omslagsrubriken "Kikki snuvad på pengarna. Ingela 'Pling' Forsman: Hon får inget"

Men Kikki själv blev väldigt glad för kärleksbomben och har svarat i olika sammanhang, men kanske bäst i Kulturnyheterna (03:30 in i programmet).

Så stort tack till alla som genomförde det från svensk nyhetstorkas nya poster poy.

6 kommentarer:

elias sa...

jag vet inte vad det betyder, men just nu ligger Grotescos "skämtlåt" "Bögarnas fel" tvåa på iTuneslistan.

Och livet går vidare.

fanny sa...

Grinade typ när jag lyssnade på kulturnyheterna. fint detta. Ses sen

Jonas L sa...

elias: såg också det. tydligen avslutade Grotesco allsångens pride-festival med låten.

Var det förresten du som satte Klick-rubriken? =)

Jonas L sa...

pride-festival-special skulle det ha varit.

Kajkillen sa...

Vackert Jonas! Vackert.

Nu har du nog med karma för att göra precis vad fan som helst.

Anonym sa...

Nu har ICA dessutom använt Kicki i sin senaste reklamfilm... frågan är om detta beslutades före eller efter din lilla kampanj?