torsdag 19 januari 2012

Kan jag ha varit en häst?



Alla som vet ens det minsta om att leva livet är bekanta med sierskan Polgaras (certifierat medium) stående Aftonbladet Klick-sida för spådom och magitips. Därför måste ni förstå den rena lycka som uppstod när frågan jag skickade in för några veckor sedan dök upp i tidningen i dag, inklusive den kärnfulla rubriken "Kan jag ha varit en häst?" och bilden på en vackert rågblond palomino:





Överst på mitt CV för resten av mitt liv:
"Jonas verkar vara en naturlig djurkommunikatör
– Polgara, januari 2012"



Från Pehr Trollsvedens hemsida (genialt: "spökutdrivning med mera"):




Jag tycker att vi alla kan unna oss den mentala bilden av mannen ovan som undervisar på någon farm i Karlstad om "djurens chakran" och "Övningar på djur (medtagna bilder)", men kanske framför allt "Kommunikation med besökande djur".


Men det finns inget sammanhang i livet då verkligheten överträffar dikten mer än på Polgaras Klicksida. En utvald favorit är Magiskolan ("Tacka elden efteråt").




Men kanske mest av allt Veckans DRÖM. För mig GÅR det nästan inte att toppa tanken på personen som ligger bakom "...eller var det mest en skön dröm?"


20 kommentarer:

Anonym sa...

Lysande!

Anonym sa...

Åh, men det är ju inte en palomino, det är en haflingerfux :(

Medelklassman sa...

Du. Är. Ett. Geni.

Erika sa...

Detta var det roligaste. Jonas vi kan gifta oss. Det är chill.

Strömavtagare sa...

G-E-N-I-A-L-T!

SG sa...

Mr Jatta är en personlig favorit bland marabouter: http://www.jatta-medium.com/index_eng.htm Han har även en presentationsfilm: http://www.youtube.com/watch?v=CxAclWd9ikY

Molly sa...

Känner du till Bert Yogson? Just askin' :D
http://www.yogson.nu/

Anonym sa...

Stor journalistik. Stor!

But sa...

Fantalastiskt! hahahaha

oscar sa...

Hur kan du missa den uppenbara chansen här?! Gå kursen fegis!

i dare you!

Frida sa...

Du är tamejfan en hjälte Jonas.

petter417 sa...

fan va snygg design d e i Klick, den där Veckans Dröm loggan e ju assnygg tex

Ulrika sa...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
jaghar nu plöjt hela din blogg och svimmar av skratt!°

Simon sa...

Att ha fått sitt namn från David Eddings nedskrivna bilderböcker till fantasyvärld måste ju få vem som helst att bli lite störd?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Polgara_Besv%C3%A4rjerskan

ulrika sa...

SNÄLA SNÄLLA SNÄLLA BLOGGA OFTARE!!!!!! you make my day!!!!!

Zachsian sa...

Fantastiskt roligt! Eloge!

Caroline sa...

Jonas, jag älskar dig. Fd häst eller inte.

Anna sa...

Åh! Du är så himla himla bäst och slår alla andra bloggar med hästlängder (hehe...)! Gud vad du är bra. Punkt.

Agnes sa...

Oj, en helt ny värld jag inte visste fanns. Unna dig kursen!

S. sa...

Haha "Med vänlig hälsning Delfinis". Jag dööör!