måndag 20 februari 2012

"Jag fortsatte att leva isolerat"

Det finns en person som vad jag än har försökt koka ihop i mitt liv alltid har legat steget före genom att göra det på allvar och det är Regina Lund. Jag experimenterar för att hitta en prosa så frånstötande som det svenska språket kan forma, Regina Lund skapar facit i form av en erotisk novell i Sveriges största kvällstidning. Jag fabricerar en fråga om hästar till en siare, Regina Lund undrar på allvar om det kan vara så att skådespelaren Greta Garbo har tagit kontakt med henne i skepnad av en kråka och kommunicerat genom att kraxa. Jag är Salieri.

7 kommentarer:

Drystone sa...

Den satt utomordentligt på denna februaridag!

Anonym sa...

Älskar också detta svar till Regina; Nej det var INTE Garbo, det var en släkting... SÅKLART!

Karin sa...

Jag ska ha Mediet Jörgen på mitt visitkort

Anonym sa...

Jag gillar hur Jörgen tycker att Regina är lite VÄL "out there" med sin Garbo-teori, och ba "Njaa, riktigt så kul ska vi inte ha det, det var nog bara en släkting trots allt." Måste krävas en hel del för att utflumma ett medie, men Regina lyckas!

Grewdahl sa...

Jag vill se Björn Ranelid och Regina Lund göra en smäktande ballad ihop i nästa mello. Det är allt jag önskar mig i både julklapp och födelsedagspresent i alla år jag har kvar framöver.

Anonym sa...

Sprang på den här:

http://www.aftonbladet.se/resa/snack/article12839926.ab

Ålder: ”Evig”.

Ja vad ska man säga..

emi guner sa...

Jonas, jag visade Regina Lund internet. Denna absurda mening är 100 procent sann.